Transverzální výzkum tvořivých schopností z genderového hlediska a profese učitele

Autoři: PaedDr. Jarmila Honzíková, Ph.D.

PaedDr. Petr Mach, CSc.

Anotace: Příspěvek prezentuje výsledky transverzálního výzkumu tvořivých schopností dětí mladšího školního věku. Pro srovnání byly k základnímu vzorku respondentů – žákům 1. stupně ZŠ, přiřazeny i okrajové skupiny, tzn. respondenti z předškolního zařízení, šestých ročníků ZŠ a prim víceletých gymnázií. Výzkumný vzorek tvořilo 1079 respondentů z 10 školských zařízení. Ke sběru dat byl použit Torrancův figurální test tvořivého myšlení. Tento výzkum sledoval zároveň i rozdíly ve vývoji v testu naměřeného skóre u jednotlivých faktorů tvořivosti z genderového hlediska. Na základě výsledků tohoto výzkumu se příspěvek zamýšlí i nad přípravou budoucí učitelské generace v oblasti rozvoje kreativní výuky.

Článek ke stažení [PDF]: Transverzální výzkum tvořivých schopností z genderového hlediska a profese učitele 

 

Diskuze