Komunikace speciálních škol s rodiči o dítěti a pedagogických procesech

Autor: Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D.

Anotace: Příspěvek seznamuje se způsoby, jakými navazují speciální školy kontakt s rodiči svých žáků v průběhu jejich docházky do těchto škol, seznamuje s postupy speciálních škol při poskytování informací rodičům o žákovi, o možnostech žákovy speciální podpory, která navazuje na činnost speciálních pedagogů, sleduje způsoby zapojení rodičů do procesu edukace. Zjištění vycházejí z údajů dotazníkového šetření, které proběhlo v květnu 2003 na souboru všech speciálních základních škol, zvláštních škol a pomocných škol v České republice v rámci rozsáhlejšího výzkumu “Rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy”, který je podporován Grantovou agenturou ČR. Příspěvek předkládá závěry, ke kterým autor dochází zejména na základě analýzy dat zpracovaných kvantitativními postupy.

Článek ke stažení [PDF]: Komunikace speciálních škol s rodiči o dítěti a pedagogických procesech

Diskuze