K VÝVOJI PEDAGOGICKÉHO MYŠLENÍ V LIBERECKÉM KRAJI

Plenární jednání

Autor : JIŘÍ VOMÁČKA

Abstrakt : Příspěvek charakterizuje etapy a zaměření pedagogického myšlení v Libereckém kraji. Od 19. st. je v této národnostně smíšené oblasti možno vymezit dvě etapy. V první sloužilo pedagogické myšlení především počátečnímu školství (k překonání naivní praxe a péči o práva českého dítěte. Ve druhé, po 2. svět. válce, dochází k rozvíjení pedagogických věd na nově zřizovaných vysokých školách v Liberci. Na současné Technické univerzitě přispívá Katedra pedagogiky a psychologie k pedagogickému výzkumu, modernizaci vysokoškolské výuky a komunikaci v duchu pojetí “ad unum vertere “.

Klíčová slova: etapy pedagogického myšleni, bolzanovci, menšinové školy, katedra pedagogiky a psychologie, F. X. Šalda.

Článek ke stažení [PDF] : K VÝVOJI PEDAGOGICKÉHO MYŠLENÍ V LIBERECKÉM KRAJI

Diskuze